プラネット・オブ・ザ・アイズ:パズルとプラットフォーミングのチャレンジが見事に融合した素晴らしいゲーム
Planet of the Eyes, developed by Cococucumber, is a full version action game available on Xbox One. The game has been a finalist for "Best Indie Game" at the Canadian Videogame Awards and is an immersive journey of a lone robot stranded on a mysterious planet.
The game features a stunning visual mix of puzzle and platforming challenges, with physics-based puzzles to solve and quick respawns upon death. The game art has been inspired by a retro sci-fi aesthetic, featuring smooth vectors and a rich color palette. The game has been designed with handcrafted levels, each level uniquely crafted to present puzzles and progression through the world. The game's atmosphere is further enhanced by a dark story by Will O'Neill, revealed through a full in-game vocal narration by Alex Lewis and an immersive score by critically acclaimed Sound Designer John Black.
Planet of the Eyes is a perfect blend of challenging gameplay, retro aesthetic, and an immersive story with an atmospheric score. Every mistake in the game is worth making at least once, making it a fun game to play.
『Planet of the Eyes』は、Cococucumberが開発した、Xbox Oneで利用可能なフルバージョンのアクションゲームです。このゲームは、カナダビデオゲームアワードで「ベストインディーゲーム」のファイナリストとなり、神秘的な惑星に取り残された孤独なロボットの没入型の旅となっています。
このゲームは、パズルとプラットフォームのチャレンジが見事に融合したビジュアルを特徴としており、物理ベースのパズルを解いたり、死亡時には素早くリスポーンすることができます。ゲームアートは、レトロなSFの美学に触発されており、滑らかなベクトルと豊かなカラーパレットが特徴です。ゲームは手作りのレベルで設計されており、各レベルはパズルと世界を進めるためにユニークに作り上げられています。ゲームの雰囲気は、Will O'Neillによるダークなストーリー、Alex Lewisによるフルインゲームボーカルナレーション、そして評価の高いサウンドデザイナーJohn Blackによる没入感のある音楽によってさらに高められています。
『Planet of the Eyes』は、チャレンジングなゲームプレイ、レトロな美学、没入感のあるストーリー、雰囲気のある音楽が完璧に融合した作品です。ゲームの中でのすべてのミスは、少なくとも一度はやってみる価値があり、プレイするのが楽しいゲームです。





